Platforma za lokalnu, nacionalnu i internacionalnu saradnju Mladost & radost … Približavanje srpskog duhovnog nasleđa savremenom čoveku Približavanje srpske kulturne baštine savremenom čoveku

Počela realizacija projekta mapiranja srpskog biznisa

Uprava za saradnju sa dijasporom i Srbima u regionu pri Ministarstvu spoljnih poslova Srbije odobrila je projekat „Mapiranje srpskog biznisa u dijaspori i razvoj „onlajn“ prodavnice za plasman robe iz Srbije od interesa za dijasporu“.


Srpski centar za saradnju ima nameru da se ovim projektom obrati poslovnim udruženjima i poslovnim mrežama u dijaspori, zatim prodavnicama sa proizvodima iz Srbije, kao i uspešnim privrednicima u dijaspori i izvozno-orijentisanim privrednicima u Srbiji. Aktivnosti predviđene projektom imaju za cilj da podstaknu korišćenje velikog potencijala koji Srbija ima za izvoz kvalitetnih prehrambenih i drugih proizvoda.

Ideja kojom je pokrenut projekat mapiranja srpskog biznisa potekla je iz realne potrebe da se sistematizuju podaci o poslovnim udruženjima, privrednicima i neformalnim poslovnim mrežama u dijaspori „onlajn“  kao i o portalima koji prodaju robu iz Srbije u inostranstvu.

S obzirom na nespornu ulogu dijaspore u podršci matice putem doznaka kao i na generalni nedostatak baza informacija o poslovnim aktivnostima dijaspore, verujemo da će ovaj projekat biti koristan alat kako za Upravu za dijasporu i naše sunarodnike u inostranstvu, tako i za privrednike u Srbiji koji žele da plasiraju svoju robu van Srbije ili privuku invesitore iz dijaspore.

Projekat u trajanju od šest meseci je započet januara 2016. godine pripremom dve velike i značajne baze: baze poslovnih udruženja i mreža poslovnih ljudi u dijaspori kao i baze prodavnica i „onlajn“  portala u dijaspori koji imaju u ponudi proizvode iz Srbije.

Sledeći korak jeste profesionalno sprovedena anketa o aktivnostima i interesovanjima poslovne dijaspore, koja kao takva kreira okvir za efikasniju razmenu i saradnju. Putem ankete, projekat će istražiti interesovanja naših poslovnih ljudi u dijaspori za saradnju sa matičnom državom, kako bi se postavio temelj za pokretanje izvoza, jačanje distributivnih lanaca i internacionalizaciju srpskih preduzeća.

Finalno, pilot projekat „onlajn“ prodavnice, sa asortimanom proizvoda iz Srbije od interesa za dijasporu, postaviće model modernizovanog poslovanja putem informacionih tehnologija, izvan granica države.  

Podrška ovog projekta osnivanju mreže poslovnih ljudi u dijaspori je značajna. Pored toga što će se omogućiti identifikovanje i prikupljanje podataka o poslovnim organizacijama u dijaspori, projekat podstiče umrežavanje pripadnika dijaspore i poslovnih ljudi u Republici Srbiji. Uz to, predviđeni pilot projekat razvoja „onlajn“  prodavnice sa proizvodima od interesa za dijasporu omogućava savremenu i konkretnu primenu poslovne baze dijaspore u praksi.

Kreiranjem ovakvih alata kao sredstava za identifikovanje potreba dijaspore, Srpski centar za saradnju omogućava ciljano povezivanje organizacija i privrednih subjekata iz dijaspore sa istima u Republici Srbiji.